به طور کلی اینستاگرام یک شبکه اجتماعی در قالب اپلیکیشن است که پایه و اساس آن مربوط به اشتراکگذاری عکس و ویدئو است. این اپلیکیشن به کاربران این امکان را میدهد تا تصاویر و ویدئوهای خود را با دنبالکنندگانشان به اشتراک بگذارند. طراحی کاور اینستاگرام به صورت اصولی می تواند توجه مخاطبان را به محتوای شما جلب کند. چاپ بروشور برای تبلیغات کسب و کارها لازم است.
طراحی کاور اینستاگرام
فعالیت کسب و کارها در اینستاگرام به صورت اصولی و حرفه ای میتواند تأثیرات قابل توجهی بر روی شناخت برند، فروش و تعامل با مشتریان داشته باشد. برخی از مهمترین تأثیرات عبارتند از:
- افزایش شناسایی برند:
- اینستاگرام اجازه میدهد تا مخاطبان محتوای خود را بدون دریافت هزینه به نمایش بگذارند. با عکسها و ویدئوهای جذاب به همراه طراحی کاور اینستاگرام، برندها میتوانند توجه مخاطبان زیادی را جلب کنند.
- تعامل و ارتباط با مشتریان:
- کسب و کارها میتوانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. پاسخ به نظرات، پرسشها و پیامها باعث افزایش اعتماد و وفاداری میشود.
- تبلیغات هدفمند:
- اینستاگرام به کسب و کارها این امکان را میدهد تا تبلیغات خود را به کاربران خاصی نمایش دهند. هدفگذاری بر اساس علاقهمندیها، سن، مکان و رفتار کاربران انجام میشود.
- افزایش فروش:
- با منتشر کردن “پستهای مربوط به خرید” و “استوریهای خرید”، به همراه لینک، میتوان مشتریان را مستقیماً به صفحات خرید هدایت کرد.
- تولید محتوا و بازاریابی محتوا:
- استفاده از محتوای جذاب و خلاقانه در هر بخش حتی در طراحی کاور اینستاگرام تجربهای مثبت برای مشتریان ایجاد می کند. این محتوا میتواند عکس، ویدئوهای پشتصحنه، محتوای آموزشی و … باشد.
- تحلیل دادهها و بینشها:
- اینستاگرام ابزارهای تحلیلی ارائه میدهد که عملکرد پستها، تبلیغات و تعاملات را بتوان بررسی کرد.
- جذب مشتریان جدید:
- با تولید محتوای جذاب و استفاده از هشتگهای مناسب، کسب و کارها میتوانند به راحتی به تعداد زیادی از مشتریان جدید دست یابند.
محصولت رو شیک تحویل بده
طراحی ساک دستی
کلیه این عوامل نشان میدهند که اینستاگرام میتواند یک ابزار موثر برای ساخت و تقویت هویت برند، افزایش فروش و بهبود تعامل با مشتریان باشد.
اهمیت طراحی کاور اینستاگرام
در طول روز ما برای نشان دادن هویت خود از شناسنامه یا رزومه استفاده می کنیم. با یک سری صحبت ها هویت خودمان را به طرف مقابل یا جامعه معرفی می کنیم.
در فضای مجازی اینستاگرام برای اینکه هر کاربر بتواند هویت خود را به نمایش بگذارد یک صفحه پروفایل در اختیار ایشان قرار می گیرد. این صفحه شامل قسمت های مختلف است که در ادامه به آن می پردازیم.
اجزای مهم در طراحی کاور اینستاگرام
یک حساب کابری حرفه ای باید تمامی نکاتی که در این قسمت مشخص کرده ایم را رعایت کند.
عکس پروفایل:
معمولاً باید نمایانگر برند یا شخص شما باشد؛ مانند لوگوی شما یا یک تصویر واضح و حرفهای از چهره شما. عکس پروفایل در فرم دایره ای شکل نمایش داده می شود. توجه کنید همخوانی پروفایل با طراحی کاور اینستاگرام اهمیت بسیاری دارد.
- اگر قصد قراردادن لوگو در این قسمت را دارید سعی کنید لوگو در مرکز این دایره قرار گیرد و تا حد ممکن فضا را اشغال کند.
- اگر قصد قراردادن عکس چهره خود را دارید سعی کنید تصویر را از فاصله نزدیک به چهره ثبت کنید.
باید برای فروش حرفه ای انجامش بدی!
طراحی فاکتور
بیوگرافی (Bio):
محتوای متنی کوتاه و تا حد ممکن جذاب که اطلاعات مهمی درباره شما یا کسبوکار شما ارائه میدهد و میتواند شامل لینکها، هشتگهای خاص و اطلاعات تماس باشد.
- قسمت نام: اگر اکانت اینستاگرام شما شخصی است در این قسمت نام واقعی یا مستعار خود را قرار دهید.
اگر اکانت مربوط به کسب و کار شماست بهتر است در این قسمت حوزه های کاری خود را بنویسید. به عنوان مثال اگر شما یک اکانت مربوط به دندان پزشکی ایجاد کرده باشید در این قسمت مواردی مانند: روکش، لمینت، کامپوزیت و … را بنویسید. به طور کلی کلماتی که در زمینه شغلی شما ممکن است یک مخاطب در قسمت اکسپلور اینستاگرام سرچ کند را در این قسمت بنویسید. - قسمت نام کاربری: در این قسمت نام اکانت اینستاگرام شما که در زمان ساخت اکانت انتخاب کرده اید نوشته شده است. هر زمان بخواهید میتوانید آن را تغییر دهید.
برای انتخاب نام کاربردی یک سری نکات را باید توجه کنید.
1. هر اکانت داخل اینستاگرام یک نام کاربری منحصر به فرد دارد که فرد دیگری نمیتواند آن نام را استفاده کند.
نام در این قمت حتما باید به صورت انگلیسی نوشته شود و می تواند از یک سری علائم نگارشی و اعداد نیز استفاده کرد.
2. سعی کنید نامی که به صورت انگلیسی وارد می کنید در درجه اول مربوط به شما یا کسب و کارتان باشد در درجه دوم خوانایی آن راحت و در درجه سوم این نام بتواند در ذهن مخاطب ثبت و ماندگار شود. - قسمت بیوگرافی: متن های این قسمت را به گونه ای بنویسید که خود را به صورت کلامی به شخصی معرفی میکنید. می توانید این متن را به صورت جذاب بنویسید.
هایلایتهای استوری:
آیکونهای دایرهای در قسمت زیر پروفایل که میتوانید از آنها برای نمایش محتوای بهترین و یا مهمترین استوریها استفاده کنید. هنگامی که استوری را به اشتراک می گذاریم به مدت 24 ساعت به نمایش گذاشته می شود. بعد از سپری شدن این مدت زمان کاربران به آن دسترسی ندارند. یک سری از استوری های مهم را می توانید پس از گذشت چند ساعت به قسمت هایلایت اضافه کنید تا در صفحه پروفایل شما ماندگار باشند.
برای کسب و کارها هایلایت های مهم شامل: هایلایت رضایت، ارسال بسته، کد رهگیری، ارتباط با ما و … باشد که بیشتر برای جلب اعتماد کاربران در این قسمت قرار می گیرند.
پس شما به عنوان صاحب اکانت و یا کسب و کار مخاطبان خود را میشناسید و میدانید که برای جلب اعتمادشان چه هایلایت هایی با چه سبک طراحی کاور اینستاگرام لازم است.
نتیجش رو دست کم نگیر!
طراحی سربرگ
شبکه محتوایی (Grid):
در قسمتی از صفحه پروفایل شما عکس و ویدئو هایی که به اشتراک گذاشته اید نمایش داده می شود.
در قالب پست، پست اسلایدی، حلقه فیلم یا ریلز میتوانید محتوا را در این فضا به اشتراک بگذارید.
یک اکانت یا پیج حرفه ای در اینستاگرام باید همیشه سعی کند محتواهای بروز را به اشتراک بگذارد. برای این کار لازم است به محتواهای شاخص قسمت اکسپلور توجه کنید و با موج ترند ها پیش بروید.
نکته اینجاست که برای رشد با محتوای کپی نتیجه ای حاصل نمی شود و شما باید سعی کنید محتوا را شخصی سازی کنید و اگر این کار را به یک گروه حرفه ای بسپارید می توانید محتواهای جدید بسازید که بهترین نتیجه ها را به همراه دارد.
در صورت ساخت محتواها بهتر است آنها را به گونه ای اشتراک گذاری کنید که هیچ شخصی به غیر از شما نتواند آن را کپی کرده و به عنوان محتوای منحصر به فرد خودش اشتراک گذاری کند. این کار با طراحی کاور اینستاگرام و یک سری موارد دیگر کاملا امکان پذیر است.
طراحی کاور اینستاگرام می تواند دارای لوگو، نام برند یا نام کاربردی حساب اینستاگرام شما و موارد دیگر باشد که باعث شخصی سازی شدن محتوای شما می شود. اما در درجه اول این کاور به قصد جلب توجه و یکدست شدن صفحه پروفایل طراحی می شود.
محصولاتت رو اصولی معرفی کن
طراحی بروشور
سایز کاور اینستاگرام
در ادامه سایز و ابعاد قسمت های مختلفی که در پروفایل اینستاگرام در اختیارمان قرار دارند را نوشته ایم.
1. عکس پروفایل:
- ابعاد: ۱۰۲۴ × ۱۰۲۴ پیکسل
- نسبت تصویر: ۱:۱ (مربع)
- فرمت: JPEG یا PNG
2. پستها:
برای طراحی کاور اینستاگرام قسمت پست، اندازههای مختلفی وابسته به نوع پست وجود دارد:
- پست مربعی:
- ابعاد: ۱۰۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
- نسبت تصویر: ۱:۱
- پست عمودی:
- ابعاد: ۱۰۸۰ × ۱۳۵۰ پیکسل
- نسبت تصویر: ۴:۵
- پست افقی:
- ابعاد: ۱۰۸۰ × ۶۰۵ پیکسل
- نسبت تصویر: ۱.۹:۱
3. استوری:
- ابعاد: ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل
- نسبت تصویر: ۹:۱۶
4. هایلایتهای استوری:
- ابعاد آیکون: ۲۵۰ × ۲۵۰ پیکسل (آیکونهای هایلایت بهصورت دایرهای نمایش داده میشوند و باید در طراحی به این شکل توجه شود).
مدیریت حرفه ای اینستاگرام
مجموعه اوج رشد که متشکل از نیروهای طراح حرفه ای است در زمینه طراحی کاور اینستاگرام و … می تواند انتخاب مجموعه شما برای رشد کسب و کارتان باشد. محتوای این مقاله شامل اطلاعات حرفه ای است که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. با خواندن این محتوا شما می توانید صفحه پروفایل اینستاگرام خود را به صورت حرفه ای طراحی و ایجاد کنید.
تبلیغات محیطی ارزان با
طراحی تراکت